Friday, March 22, 2013

Adopted

Setelah banyak kali memikirkannya, akhirnya saya buat keputusan menyerahkan Adik Toyat untuk adopsi. Sejarahnya begini, dia kebuluruan dan ada twins, tapi twins dia dah mati sebab lapar sangat kot. Mak dia entah ke mana hilangnya. Toyat ni mundar-mandir di halaman rumah dengan suaranya yang bising walaupun pada ketika itu dia hanyalah kitten yang kecik kemetot je. Didengar pulak dek saya yang pantang nampak kucing, lalu bagi dia makan, usap-usap dia. Bila Abah balik kerja dia tanya kucing siapa pulak ni (sebab saya suka bawak balik mana-mana kucing dekat rumah). Saya pun menyengih je, lalu beliau pun berkata "Cantik warna dia, kalau takde siapa-siapa punya, bela lah." Abah kesian dekat saya sebab beberapa hari sebelum tu saya kematian kitten warna hitam bulu kembang dek kerana digigit kucing jantan liar yang lain. Jadi, di situlah bermulanya kisah Toyat menjadi milikku. Kenapa nama dia Toyat, sebab Abah suruh bagi nama tu, dekat muka dia ada corak warna coklat yang cantik.

Saya bela dia sejak bulan Oktober 2012 sampai hari ni. Tujuan saya bagi dia dekat owner baru sebab saya tak nak dia terabai disebabkan anak-anak dekat rumah dah ramai. Jadi saya pun iklankan dekat petfinder.com seperti yang di bawah ni.


Kemudian tak sampai beberapa jam iklankan petang tadi, dah ada dua orang interested. Lalu Toyat pun dipersetujui untk di adopt oleh Mr. Bob. Semasa menunggu tuan baru sampai, saya pun meluangkan masa-masa terakhir dengan Toyat. Saya minta maaf dekat dia, kalau-kalau saya ni tak jaga dia dengan baik. Kadang-kadang saya termarah dia sebab gelojoh sangat time makan. Meleleh jugak la air mata ni, nak melepaskan sesuatu yang kita sayang. Lebih kurang pukul 10 malam tuan baru dia pun sampai, terus saya bawakkan Toyat masuk dalam carriage dia yang bercorak kuda belang (comel okey). Dan berlalulah Toyat bersama Mr.Bob tuan barunya. Dia agak tenang di dalam carriage, jadi serba sedikit membat hati saya pun tenang. 


                  

Saya yakin sangat tuan baru dia boleh jaga Toyat sebaik mungkin.
Toyat good girl tau sayang, mummy will always love you. 
Oct 2012 - March 2013

No comments:

Post a Comment